středa 20. listopadu 2013

finished crochet projects : waistcoat, winter set and a bag

Hi, my dear readers ♪
Finally I took photos of all my finished crochet projects since September !

Let´s start with the most challenging one - crochet waistcoat for my boyfriend.
He was asking me if I will crochet a waistcoat for him for quite a long time, but I was still unsure about the pattern. I was looking through the whole internet, but crochet patterns for anything nice for men are well-hidden or they doesn´t exist at all...
But after my bf even bought yarn for the waistcoat by himself (!) I just HAD TO make it somehow and I decided to improvize. I just took his cardigan and made a pattern of it without sleeves and started to work o_o
Usually when I use pattern from a magazine I need to start the whole work twice or three time because it´s always not right, but this time it was just one try and finished ! Fits perfectly ! 
...maybe I should improvize more =)

I made the waistcoat with a crochet hook n.4, with just hdc and dc (US terms) and I used those beautiful wooden handmade buttons (which I bought for myself at first ehm um...well, maybe next time).



The second project I finished is a new winter set - this time in dark-green !
I bought this beautiful yarn in sales when I was in Nürnberg and decided to make of it this weird cute hat for kids ...for me =3 Two skeins contained much more meters of yarn than I expected so I made matching fingerless gloves as well...and there´s still some yarn left o_o it´s a magical never-ending yarn !

I used crochet hook n.4, the hat is made by the pattern I mention above and gloves are improvisation.


(I looove this zip up hoodie with Ganesha ♥ )


And the last thing is Summer Sling Tote which I wanted to make for ages, but there was still "not enough time". I made it from yarn leftovers, because I have SO MANY of them...I´m seriously thinking about starting to make granny squares from them and in the end sew them all together in one huge psychedelic blanket *___*

But back to the bag.
I wanted to make a lining inside, I really wanted...but I´m just not good at sewing bags...I don´t understand the logic of sewing bag inside the bag - it ended up like a huge epic fail and the bag is fine even without it <_<



Currently I´m working on my knitting skills !
I´m not good at knitting, but I really wish to get this beautiful book for Christmas and so I need to work, work, work and improve *_*
So far I´m almost done with a scarf, but it rolled into something which looks more like a sandworm from Beetlejuice than a winter accessory...
...and a day before yesterday I bought circular needles and I will try to make a beanie...
>_<



13 komentářů:

  1. I love your hat! It's so cute with the shell-edging and that small, pointy ting on top (∩˃o˂∩)♡
    And I have the exact same problem with knitting xD I did a muffler last year and it just curled itself into a giant wiener x'D Please tell me, if you learn, how to avoid this (^▽^)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you =) ! I´m happy you like it ♪

      My mum warned me that everything made with purl stitches on one side and knit stitches on the other will make this wiener (=D) thing and it´s better to do one purl and one knit stitch, but there is some other secret technique which I don´t know yet, because it´s hard to explain knitting via Skype =D
      ...of course I didn´t pay attention to her advice and now I have the sandworm instead of warm scarf -_-
      But I will ask the next time I´m in Prague for sure *__* knitting is so much harder that crochet ! So many complicated things and two needles >_<

      Vymazat
  2. Ta vesta je parádní. ^^ Ten set ti krásně ladí s vlasy a taška ve mě evokuje slovo zmrzlina. :D
    Jak už jsem někdy minule říkala - háčkování mi nějak nikdy nesedlo do ruky, ale zato se snažím plést. Od loňska mám rozpracovaný žlutý svetřík a černou vestu. Ovšem, jako ta tvoje určitě vypadat nebude. :D Umím plést jen styl "hladce" a podle toho to taky vypadá. >.<
    A tou dekou jsi mi připoměla, že mám takový malý tkalcovský stav a na něm si dělám dečky (po pletení mi totiž taky zbývají malinká nevyužitá klubíčka vlny) a až jich budu mít dostatek, taky je chci všechny sešít a mít tak barevný přehoz přes postel. ^^ (zatím jsem tak v polovině, protože pletu a "tkalcuju" jen "za dlouhých zimních večerů" XD).
    Na tvou další tvorbu se těším. ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju ♥

      no já na tom nejsem o moc líp, krom hladce už umím jenom obrace a zatím ani netušim jak tu šálu vlastně zakončím =D musím si najít nějaký video ...
      jee to jsem měla taky jako malá takovej ale fakt pidi tkalcovskej stav a vždycky mě to dost bavilo na tom kutit ty dečky =) takže to ti dost závidím !

      Budu držet palce aby se vesta a svetřík povedly, pak se musíš pochlubit na blogu =)

      Vymazat
  3. Teda, ty jsi šikulka :)) Tvůj boyfriend se fakt má, ta vesta je super ;D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju =) ♥
      Já jsem zase nadšená, že o něco háčkovanýho vůbec stojí krom šály =D až se naučím plíst tak mám v plánu mu ještě vyrobit svetr, ale to bude asi za dlouho ...

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. (zrovna jsem se šla učit lapon a vidím nový článek....takže ctnostné učivo odkládám stranou! :D)
    Ta vesta je perfektní, byla jsem na ní hrozně zvědavá, povedla se moc moc *_* to je teda to maxi klubko??? zbylo něco z příze, nebo to vyšlo akorát???
    Set je taky senzační, a rukavinky jsem už obdivovala při návštěvě :) Super hezká barva, ta by se hodila přesně na ten lístkovej šál!!!
    A ta taška - mám jí dlouho v oblíbených na ravelry, ale nějak se k ní pořád nemůžu dohrabat... zvlášť teď před vánocema, to zase bude spousta "vtipných" háčkovaností pro nejbližší -__- :D nicméně ta tvoje je super, i ty barvy dobře padnou!
    Všechno se mi tak líbí.... ♥
    P.S.: ta tvoje mikina je hrozně moc dokonalá!!!!!! odkud jí máš?? vím že jsem jí viděla na instagramu jednou :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že se vesta líbí ♪ kdyžtak jsem dala takovej "trochu návod" i na tumblr, kdybys to chtěla okouknout ...
      Jo jo a je to z toho kluba a zbylo ještě tak na rukávy...to je asi vypočítaný na celej svetr o_o mega klubko ! Ta taška je fajn a dost jednoduchá, akorát s tou podšívkou si nevím rady - tak to bude jen tak na peněženku a pár lehkých věcí, jinak by se vytahala až na zem =D

      Ta mikča je ze Zary, měli jí tam ve slevě někdy na začátku léta...měli totiž nějakou super úžasnou Asian/sloní kolekci i s různýma obr náhrdelníkama jak pro indický bohyně =)

      Vymazat
  6. All the things you have done look wonderful! Especially your hat - you look so cute with it.

    OdpovědětVymazat